Vanliga frågor
Jag har gjort en beställning. När får jag leveransen?
Alla våra varors leveranstid framgår på produktsidan, normalt sett håller vi en leveranstid på mellan 4-7 arbetsdagar. Om paketet inte får plats i din brevlåda/brevinkast så skickas paketet till närmsta serviceombud som i sin tur kommer att avisera dig för uthämtning.
Jag är intresserad av en produkt men känner att jag vill veta mer innan jag gör ett köp. Vad gör jag?
Du är mer än välkommen att kontakta oss för att få närmare information om en produkt. Maila oss och berätta vad du undrar över så försöker vi ge dig bästa möjliga beskrivning.
Har ni någon fraktkostnad?
Frakten är fri för alla ordrar som överstiger 499 kr. Under detta belopp tillkommer 59 kr i fraktavgift för beställningar upp till 2 kg. För beställningar vars vikt överstiger 2 kg tillkommer fraktkostnad om 79 kr.
Jag är försiktig av mig när det gäller e-handel, hur säkert är det att beställa från Zale.se?
Alla betalningar på Zale.se går via Klarna, där vi alltid erbjuder dig som kund att betala på faktura utan extra avgifter. Du behöver alltså aldrig betala i förväg om du inte vill det, utan först efter du fått dina varor. Bakom Zale.se står det svenska aktiebolaget Rabac AB. Vi behandlar alla personuppgifter enligt PuL (1998:204) och är registrerade för handel inom EU och innehar F-skattesedel. Du kan alltid ångra ditt köp hos oss inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen (2005:59).
Jag har köpt en vara som blivit skadad vid leverans eller är trasig, hur gör jag för att reklamera varan?
Skicka ett mail till oss där du anger vilken produkten du köpt, dina kontaktuppgifter och vad det är för fel på varan så hjälper vi dig med reklamationen.
Jag har en superbra produkt som jag vill sälja på Zale.se, hur gör jag?
Skicka ett mail till oss med bild- och textbeskrivning över produkten så återkommer vi till dig för att se över möjligheterna för ett samarbete.